Audi 50

 

1974 – 1978

 

( D )

 


 

 

Lata produkcji

Model

Silnik

Pojem-

ność skokowa

Moc

KM

Nadwozie

Wielkość produkcji

1974-78

1.1 LS

4R

1092 cm3

50

hatchback

 

181 00

1974-77

1.1 GLS

4R

1092 cm3

60

hatchback

1977-78

1.3 GLS

4R

1272 cm3

60

hatchback

 

 

Szczegółowe dane techniczne:

Audi 50 1.1 LS / 1.1 GLS / 1.3 GLS

 

Silnik: czterocylindrowy, rzędowy, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony z przodu

Średnica cylindra ´ skok tłoka:  69,5 ´ 72 mm / 69,5 ´ 72 mm / 75 ´ 72 mm

Pojemność skokowa: 1092 cm3 / 1092 cm3 / 1272 cm3

Moc maksymalna: 50 KM przy 5800 obr/min / 60 KM przy 6000 obr/min / 60 KM przy 5600 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: b.d

Stopień sprężania: 8,2:1/ 9,5:1/ 8:1

Układ zasilania: gaźnikowy

Układ napędowy: skrzynia mechaniczna czterobiegowa, całkowicie zsynchronizowana, napęd przenoszony na koła przednie

Zawieszenie przednie: wahacze poprzeczne, kolumny McPhersona i stabilizator

Zawieszenie tylne: wahacze wzdłużne, amortyzatory teleskopowe z górnymi sprężynami spiralnymi lub stabilizator ( w wersji 1.3 l )

Hamulce: z przodu tarczowe, z tyłu bębnowe, dwuobwodowe ze wspomaganiem

Nadwozie: samonośne, trzydrzwiowe, pięciomiejscowe typu hatchback

Wymiary: długość 3500 mm, szerokość 1560 mm, wysokość 1345 mm

Rozstaw osi: 1335 mm

Ogumienie: 145 SR 13 / 155 SR 13

Pojemność zbiornika paliwa: 36 l

Masa własna: 685 kg

Przyśpieszenie 0 – 100 km/h: 15,4 s / - / 12,9 s

Prędkość maksymalna: 142 km/h /152 km/h / 152 km/h

Zużycie paliwa: 7,6 – 8,3 l/100 km

 

 

 

 

 

Audi 50 należał do nowej generacji przednio napędowych samochodów koncernu Volkswagena z silnikiem umieszczonym poprzecznie. Zasadnicze cechy konstrukcyjne zostały zapożyczone z Golfa, nadwozie Audi 50 również zaprojektowano w pracowni Bertone.

W rok po premierze Audi 50 do produkcji wprowadzono bliźniaczy model o nazwie Polo, tym razem pod marką Volkswagena. Obydwa zresztą samochody były montowane na wspólnej linii produkcyjnej w fabryce Volkswagena w Wolfsburgu, jednak model Audi nosił cechy pojazdu bardziej wyszukanego, był lepiej wyposażony i ceną przewyższał nawet Golfa, samochód przecież większy i zaliczany do innej klasy.

Audi 50 był zgrabną i udaną konstrukcją, która umocniła na rynku pozycję marki i całego koncernu. W dużym stopniu przyczyniła się do kreowania wizerunku firmy jako producenta samochodów nowoczesnych.

Po czterech latach wprowadzono nową generację modelu jednak już tylko pod nazwą Volkswagen. Następująca w ramach koncernu specjalizacja sprawiła, że w palecie modeli Audi, które miało być marką bardziej prestiżową nie znaleziono już miejsca dla tak małego samochodu.