Daihatsu Compagno

 

1963 – 1970

 

( J )



 

 

Lata produkcji

Model

Silnik

Pojem-

ność skokowa

Moc

KM

Nadwozie

Wielkość produkcji

1963-67

Compagno 800

R4

797 cm3

41

Sedan, kombi

120 000

1965-67

Compagno Spider 800

R4

797 cm3

41

cabriolet

1965-70

Compagno 1000

R4

958 cm3

55

Sedan, kombi

1965-70

Compagno Spider1000

R4

958 cm3

55

Cabriolet

 

 

Szczegółowe dane techniczne:

Compagno 800 / 1000

 

Silnik: rzędowy, czterocylindrowy, górnozaworowy z wałkiem rozrządu umieszczonym w korpusie silnika

Średnica cylindra ´ skok tłoka:  62 mm ´ 66 mm / 68 mm ´ 66 mm

Pojemność skokowa: 797 cm3 / 958 cm3

Moc maksymalna: 41 KM przy 5000 obr/min / 55 KM przy 6500 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 64 Nm przy 3600 obr/min / 76 Nm przy 4500 obr/min

Stopień sprężania: 8,0:1 / 9,0:1

Układ zasilania: gaźnik Solex / Mitsumi

Układ napędowy: czterostopniowa przekładnia manualna, napęd przenoszony na koła tylne

Struktura nośna: b.d

Zawieszenie przednie: niezależne z drążkami skrętnymi

Zawieszenie tylne: niezależne z półeliptycznymi resorami piórowymi

Hamulce: b.d

Nadwozie: dwudrzwiowe, czteromiejscowe typu sedan, cabriolet lub uniwersalne ( combi )

Wymiary: Sedan: długość 3804 mm / 3870 mm, szerokość 1425 mm / , wysokość 1430 mm; Spider: długość 3795 mm, szerokość 1445 mm, wysokość 1350 mm

Rozstaw osi: 2223 mm / 2280 mm

Rozstaw kół: model 800 - przód 1181 mm, tył 1156 mm / model 1000 – przód 1187 mm, tył 1168 mm

Masa własna: Sedan: 778 kg / 813 kg Spider: 765 kg / 790 kg

Przyśpieszenie 0 – 100 km/h: 36,0 s / -

Prędkość maksymalna: 109 km/h / 129 km/h

Zużycie paliwa: b.d

 

 

 

 

Zaprezentowany podczas Tokyo Motor Show w 1963 roku Daihatsu Compagno był interesującym i udanie wystylizowanym pełnowartościowym małolitrażowym samochodem. Modelem tym firma z Osaki, postanowiła zdecydowanie odejść od koncepcji od trójkołowych mikrosamochodów, będących dotąd specjalnością firmy.

Compagno był też pierwszym modelem Daihatsu eksportowanym w większych ilościach do niektórych krajów europejskich, m.in. do Niemiec. Egzemplarze sprzedawane w Europie zwykle nosiły oznaczenia Daihatsu 800 i 1000 – w wersji eksportowej zrezygnowano zatem z nazwy Compagno.

Początkowo samochód produkowano w wersji sedan i combi, a od 1965 roku do sprzedaży skierowano również wyjątkowo zgrabny cabriolet zaprojektowany w pracowni Vignale.

Compagno pozostawał w produkcji do 1970 roku. W 1967 roku Daihatsu utraciło niezależność i zostało przejęte przez Toyotę. W związku z tym postanowiono, że następca modelu Compagno nie będzie jego rozwinięciem, ale będzie opracowany na bazie samochodu Toyota Publica.