Datsun 110/210/211

 

1955 – 1959

 

( J )



 

 

Lata produkcji

Model

Silnik

Pojem-

ność skokowa

Moc

KM

Nadwozie

Wielkość produkcji

1955-57

110

R4

860 cm3

25

sedan

 

1957-59

210

R4

988 cm3

37

sedan

 

1958-59

211

R4

1189 cm3

48

sedan

 

 

Szczegółowe dane techniczne:

Datsun 110 / 210 / 211

 

Silnik: 110: czterocylindrowy, rzędowy, dolnozaworowy; 210 i 211: górnozaworowy z wałkiem rozrządu w korpusie

Średnica cylindra ´ skok tłoka:  60 mm ´ 76 mm / 73 mm ´ 59 mm / 73 mm ´ 71 mm

Pojemność skokowa: 860 cm3 / 988 cm3 / 1189 cm3

Moc maksymalna: 25 KM / 37 KM przy 4400 obr/min / 48 KM ( wg normy SAE )

Maksymalny moment obrotowy: 47 Nm / 65 Nm przy 2400 obr/min / 80 Nm przy 2400 obr/min

Stopień sprężania: 7,0:1 / 7,5:1 / 7,5:1

Układ zasilania: gaźnik dolnossący

Układ napędowy: skrzynia biegów manualna o czterech przełożeniach, napęd przenoszony na koła tylne

Struktura nośna: rama skrzynkowa

Zawieszenie przednie: oś sztywna, resory półeliptyczne i stabilizator

Zawieszenie tylne: jw.

Hamulce: bębnowe z przodu i z tyłu

Nadwozie: czterodrzwiowe, czteromiejscowe typu sedan

Wymiary: długość 3860 mm, szerokość 1466 mm, wysokość 1540 mm

Rozstaw osi: 2220 mm

Masa własna: 890 kg / 895 kg / 923 kg

Przyśpieszenie 0 – 100 km/h: b.d

Prędkość maksymalna: - / 120 km/h / -

Zużycie paliwa: b.d

 

 

 

 

 

Przedstawiony w 1955 roku podczas Tokyo Motor Show Datsun 110 był małym samochodem wzorowanym na angielskim Austinie. Napędzany był początkowo anachronicznym dolnozaworowym silnikiem stanowiącym w zasadzie rozwinięcie konstrukcji stosowanych w przedwojennych małolitrażowych Datsunach.

Sytuacja uległa zmianie w 1957 roku wraz z wprowadzeniem modelu 210, który wyposażono w nowy górnozaworowy silnik o pojemności 988 cm3 o mocy 37 KM ( wg normy SAE ).W roku następnym w odmianie 211 pojemność skokowa silnika wynosiła już 1189 cm3 , a moc 48 KM. Nowoczesne jednostki napędowe w dużym stopniu przyczyniły się do wzrostu popularności pojazdu. Ponadto postępy w technologii i zmiany w organizacji pracy sprawiły, że wersja 110 w roku premiery kosztowała 800 000 jenów, natomiast lepsza i nowocześniejsza odmiana 210 dwa lata później już tylko 675 000 jenów.

Modele serii 110, 210 i 211 uważa się za bezpośrednich poprzedników modelu Bluebird – jednego z najbardziej znaczących w historii marki – którego pierwsza generacja ukazała się w 1959 roku.

Równolegle do pojazdów osobowych Datsun produkował bliźniacze modele o charakterze użytkowym z nadwoziem pick-up o oznaczeniach 120 i 220.