Ford Consul Capri 335

 

1961 – 1964

 

( GB )

 



 

 

 

Lata produkcji

Model

Silnik

Pojem-

ność

skokowa

Moc

KM

Nadwozie

Wielkość produkcji

1961 – 62

1300

R4

1340 cm3

56,5

Coupe

 

18 176

1962 – 63

1500

R4

1500 cm3

59,5

Coupe

1963 - 64

1500 GT

R4

1500 cm3

78

coupe

 

 

Szczegółowe dane techniczne:

Ford Consul Capri 1300 / 1500 / 1500 GT

 

Silnik: czterocylindrowy, rzędowy, górnozaworowy z wałkiem rozrządu w korpusie, umieszczony z przodu

Średnica cylindra ´ skok tłoka:  81 ´ 65 mm / 81 ´ 73 mm / 81 ´ 73 mm

Pojemność skokowa: 1340 cm3 / 1500 cm3 / 1500 cm3

Moc maksymalna: 56,5 KM przy 5000 obr/min / 59,5 KM przy 4600 obr/min / 78 KM przy 5200 obr/min (SAE)

Maksymalny moment obrotowy: 100 Nm przy 2500 obr/min / 103 Nm przy 2500 obr/min / 132 Nm przy 3600 obr/min

Stopień sprężania: 8,5:1 / 8,3:1 / 9,0:1

Układ zasilania: gaźnik typu Weber / dwugardzielowy gaźnik Weber DCD

Układ napędowy: skrzynia biegów czterobiegowa, ręczna, przenosząca napęd na koła tylne

Struktura nośna: samonośne nadwozie

Zawieszenie przednie: kolumny McPhersona

Zawieszenie tylne: sztywna oś na resorach półeliptycznych

Hamulce: przód: tarczowe, tył: bębnowe, sterowane hydraulicznie

Nadwozie: stalowe, dwudrzwiowe typu coupe

Wymiary: długość 4338 mm, szerokość 1657 mm, wysokość 1365 mm

Rozstaw osi: 2515 mm

Rozstaw kół: przód i tył 1270 mm

Pojemność zbiornika paliwa: 41 l

Masa własna: 880 kg

Przyśpieszenie 0 – 80 km/h: - /14,0 s / 9,8 s

Prędkość maksymalna: 133 km/h / 140 km/h / 153 km/h

Zużycie paliwa: 8,5 l/100 km

 

 

 

 

Consul Capri był pierwszym europejskim modelem Forda o tej nazwie. Stanowił próbę odtworzenia sukcesu, jaki na rynku amerykańskim osiągnęły oryginalne modele coupe. Pod względem mechanicznym stanowił odpowiednik Consula Classic 315.

Ford Consul Capri 335 został zaprezentowany we wrześniu 1961 roku we Frankfurcie. Zastosowany początkowo silnik o pojemności 1340 cm3 okazał się zbyt słaby dla samochodu o sportowych ambicjach. Stąd już po roku produkcji zdecydowano się na zmianę silnika w celu poprawienia właściwości trakcyjnych pojazdu. Konsekwentnie od 1963 roku pojawiła się jeszcze mocniejsza odmiana GT, nie mająca bezpośredniego odpowiednika wśród modeli Consul Classic ( którego produkcję zresztą właśnie zakończono).

W wersji GT zastosowano szereg usprawnień, które miały poprawić jego atrakcyjność. Wprowadzono gaźnik o dwóch gardzielach, nowy wałek rozrządu, większe zawory, dokonano istotnych zmian w kolektorze ssącym i wydechowym. Poprawiono stylizację wnętrza poprzez dodanie nowych wskaźników i zegarów, zaś drążek zmiany biegów umieszczono w podłodze.

Wprowadzone zmiany nie zdołały zahamować drastycznego spadku sprzedaży ( w ostatnim roku wytwarzania zdołano ulokować na rynku zaledwie 412 sztuk) i szefowie Forda podjęli decyzję o wstrzymaniu produkcji.

Ogółem angielski Ford wyprodukował 18 176 egzemplarzy Consula Capri 335.