Ford Consul Classic 315

 

1961 – 1963

 

( GB )

 


 

 

Lata produkcji

Model

Silnik

Pojem-

ność

skokowa

Moc

KM

Nadwozie

Wielkość produkcji

1961 – 63

109E

R4

1340 cm3

56,5

sedan

74 694

1962 - 63

116E

R4

1500 cm3

59,5

sedan

16 531

 

 

Szczegółowe dane techniczne:

Ford Consul Classic 1300 / 1500

 

Silnik: czterocylindrowy, rzędowy, górnozaworowy z wałkiem rozrządu w korpusie, umieszczony z przodu

Średnica cylindra ´ skok tłoka:  81 ´ 65  mm / 81 ´ 74 mm

Pojemność skokowa: 1340 cm3 / 1500 cm3

Moc maksymalna: 56,5 KM przy 5000 obr/min / 59,5 KM przy 4600 obr/min (SAE)

Maksymalny moment obrotowy: 100 Nm przy 2500 obr/min / 103 Nm przy 2500 obr/min

Stopień sprężania: 8,5:1 / 8,3:1

Układ zasilania: gaźnik typu Weber

Układ napędowy: skrzynia biegów czterobiegowa manualna, napęd na koła tylne bez synchronizacji pierwszego biegu / całkowicie zsynchronizowana

Struktura nośna: nadwozie samonośne

Zawieszenie przednie: kolumny McPhersona

Zawieszenie tylne: sztywna oś na półeliptycznych resorach piórowych

Hamulce: przód: tarczowe, tył: bębnowe, sterowane hydraulicznie systemu Girling

Nadwozie: stalowe, dwu lub czterodrzwiowe typu sedan

Wymiary: długość 4338 mm, szerokość 1657 mm, wysokość 1432 mm

Rozstaw osi: 2515 mm

Rozstaw kół: przód i tył 1257 mm

Pojemność zbiornika paliwa: 41 l

Masa własna: 910 kg

Przyśpieszenie 0 – 80 km/h: 14,1 s / -

Prędkość maksymalna: 126 km/h / 132 km/h

Zużycie paliwa: 8,5 l/100 km

 

 

 

 

 

                                                                                

Model Consul Classic 315 był produkowany zaledwie przez trzy lata, jednak już z założenia miał to być model przejściowy, mający wypełnić lukę pomiędzy modelami Anglia a Zephyr. W momencie wprowadzenia samochodu na rynek trwały pełną parą prace nad nowoczesnym pojazdem tej samej klasy i wielkości. W 1963 roku, w momencie rozpoczęcia sprzedaży nowej Cortiny produkcja Consula Classic została definitywnie zakończona.

Ford Consul Classic zaprojektowany został w centrum Forda w Dagenham w Wielkiej Brytanii. Jego charakterystyczne, modne podówczas kształty – tylne skrzydła i odwrotnie nachylona tylna szyba – zjednywały mu tyluż zwolenników, co przeciwników.

Samochód dostępny był w wersjach wyposażenia zwanych standard i de luxe w odmianach dwu – lub czterodrzwiowych.

Łącznie powstało 91 225 egzemplarzy modelu Consul Classic 315, z czego 74 694 wyposażono w silnik o pojemności 1.3 l, natomiast 16 531 wyposażono w większy i mocniejszy silnik o pojemności 1.5 l.