Ford ( Mercury ) Capri

 

1989 – 1995

 

( AUS )

 

 



 

Lata produkcji

Model

Silnik

Pojem-

ność

skokowa

Moc

KM

Nadwozie

Wielkość  produkcji

1989 – 90

1.6 i

4R

1597 cm3

83

Cabriolet

 

Ok. 100 000

1990 – 94

XR2

4R

1597 cm3

104

Cabriolet

1990 - 95

Turbo

4R

1597 cm3

136

cabriolet

1994 - 95

1.6 i 16V

4R

1597 cm3

77

cabriolet

 

 

Szczegółowe dane techniczne:

Ford Capri XR2 / Turbo

 

Silnik: czterocylindrowy, rzędowy, z wałkiem rozrządu w głowicy, umieszczony z przodu

Średnica cylindra ´ skok tłoka:  78 ´ 83,6 mm

Pojemność skokowa: 1597 cm3

Moc maksymalna: 104 KM / 136 KM

Maksymalny moment obrotowy: 130 Nm przy 5250 obr/min / 184 Nm przy 3000 obr/min

Stopień sprężania: 9,4:1 / 7,9:1

Układ zasilania: elektroniczny wtrysk paliwa Nippondenso / turbosprężarka

Układ napędowy: pięciobiegowa skrzynia manualna przenosząca napęd na koła tylne lub czterobiegowa skrzynia automatyczna

Zawieszenie przednie: wahacze poprzeczne, amortyzator teleskopowy i sprężyny śrubowe

Zawieszenie tylne: wahacze wzdłużne, amortyzator teleskopowy i sprężyny śrubowe

Hamulce: tarczowe z przodu i z tyłu

Nadwozie: dwudrzwiowy cabriolet 2+2

Wymiary: długość 4220 mm, szerokość 1640 mm, wysokość 1280 mm

Rozstaw osi: 2405 mm

Rozstaw kół: przód 1394 mm, tył 1422 mm

Ogumienie: 195 / 50 R15

Pojemność bagażnika: 153 l

Pojemność zbiornika paliwa: 50 l

 

 

Masa własna: 1079 kg / 1117 kg

Przyśpieszenie 0 – 100 km/h: 11,9 s / 8,9 s

Prędkość maksymalna: 182 km/h / 200 km/h

Zużycie paliwa: 6,2 l/100 km / 8,8 l/100 km

 

 

 

 

 

 

 

Ford Capri, sportowy cabriolet wyposażony w silnik o pojemności 1.6 litra, był oryginalnym projektem australijskiego oddziału Forda. Mechanicznie oparty był na Mazdzie 323, karoseria stylizowana była przez firmę Ghia, również należącą do koncernu Forda.

Samochód produkowany był głównie z myślą o rynku północnoamerykańskim, gdzie sprzedawano go pod marką Mercury.

Wyposażenie pojazdu było bardzo bogate nawet w wersji standardowej: klimatyzacja, ABS, system stereo. Opcjonalnie była dostępna wersja ze sztywnym dachem typu hardtop.

W przeciągu sześciu lat w australijskich zakładach Forda powstało około 100 tysięcy modelu Capri.