IKA Renault Torino Mk II

 

1973 – 1981

 

( RA )

 

 

 

 

Lata produkcji

Model

Silnik

Pojem-

ność skokowa

Moc

KM

Nadwozie

Wielkość produkcji

1973-79

SE

6R

2956 cm3

143

    Sedan

13 510

1973-77

TS II

6R

3770 cm3

170

Coupe

12 164

1973-76

GS 200

6R

3770 cm3

215

Coupe

600

1974

Lutteral Comahue

6R

3770 cm3

170

Sedan

27

1975-79

TSX

6R

3770 cm3

200

Coupe

6561

1976-81

Grand Routier

6R

3770 cm3

158

Sedan

5537

1979-81

ZX

6R

3770 cm3

158

Coupe

4587

 

Szczegółowe dane techniczne:

IKA Torino SE / TSX / ZX

 

Silnik: sześciocylindrowy, rzędowy, górnozaworowy, wałek rozrządu w głowicy

Średnica cylindra ´ skok tłoka:  85 mm ´ 87 mm / 85 mm ´ 111 mm

Pojemność skokowa: 2956 cm3 / 3770 cm3

Moc maksymalna: 143 KM przy 4200 obr/min / 200 KM przy 4500 obr/min / 158 KM przy 5000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 266 Nm przy 2200 obr/min  / 320 Nm przy 3500 obr/min / 270 Nm przy 2500 obr/min

Stopień sprężania: 8:1 / 8,25:1 / 8,2:1

Układ zasilania: gaźnik Carter 2031S / gaźnik Carter ABD 2053 - 6

Układ napędowy: ręczna skrzynia biegów typu ZF, czterostopniowa, całkowicie zsynchronizowana, napęd przenoszony na koła tylne

Struktura nośna: b.d

Zawieszenie przednie: niezależne ze sprężynami śrubowymi i stabilizatorem poprzecznym

Zawieszenie tylne: sztywny most napędowy ze sprężynami śrubowymi

Hamulce: tarczowe z przodu, bębnowe z tyłu, hydrauliczne

Nadwozie: dwu- lub czterodrzwiowe typu sedan lub coupe

Wymiary: długość 4724 mm, szerokość 1778 mm, wysokość 1420 mm (coupe)  lub 1441 mm ( sedan )

Rozstaw osi: 2723 mm

Pojemność zbiornika paliwa: 64l

Masa własna: 1442 kg (sedan ) 1459 kg ( coupe )

Przyśpieszenie 0 – 1000 m: - / 31,2 s

Prędkość maksymalna: 170 km/h / 195 km/h / 190 km/h

Zużycie paliwa: 10 – 12 l/100km

 

 

 

 

Nowa generacja Torino ukazała się w maju 1973 roku. Niewielkim zmianom poddano nadwozie m.in. zmieniono drugą parę przednich reflektorów z okrągłych na kwadratowe. Więcej zmian nastąpiło pod maską. Poważnie unowocześniono jednostki napędowe, których nowa seria została nazwana Torino OHC, choć oferowane pojemności i zakres mocy pozostały bez większych zmian.

Torino w latach siedemdziesiątych był jedynym modelem bez francuskiego rodowodu produkowanym przez IKA Renault w Argentynie, aczkolwiek Renault zaczął umieszczać także na tych samochodach swój znak firmowy – obok dotychczasowego, tradycyjnie stosowanego z wizerunkiem byka.

W latach 1973 – 1981 sprzedano jeszcze 42 986 pojazdy Torino, w większości z nadwoziem coupe – 23 912 egzemplarzy. Nie można jednak ukryć, że na początku lat osiemdziesiątych był to już samochód o przestarzałej konstrukcji, stanowczo za duży i mało ekonomiczny, co zaczynało mieć niebagatelne znaczenie wobec pogarszającej się sytuacji gospodarczej Argentyny. Stąd nie doczekał się on następcy, ale został zastąpiony mniejszymi modelami z gamy produkcyjnej Renault.