MG RV8

 

1992 – 1995

 

( GB )



 

 

Lata produkcji

Model

Silnik

Pojem-

ność

skokowa

Moc

KM

Nadwozie

Wielkość produkcji

1992-95

RV8

V8

3947 cm3

188

cabriolet

2000

 

 

Szczegółowe dane techniczne:

 

Silnik: V8, górnozaworowy, z wałkiem rozrządu w korpusie silnika, usytuowany z przodu wzdłużnie do osi

Średnica cylindra ´ skok tłoka:  94 mm ´ 71 mm

Pojemność skokowa: 3947 cm3

Moc maksymalna: 188 KM przy 4750 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 318 Nm przy 3200 obr/min

Stopień sprężania: 9,4:1

Układ zasilania: wielopunktowy wtrysk paliwa

Układ napędowy: pięciobiegowa  ręczna skrzynia przekładniowa firmy Rover, napęd przenoszony na koła tylne

Zawieszenie przednie: niezależne, z wahaczami poprzecznymi rozwidlonymi, sprężynami śrubowymi i amortyzatorami teleskopowymi

Zawieszenie tylne: sztywny most napędowy z drążkami reakcyjnymi, sprężynami śrubowymi i amortyzatorami teleskopowymi

Hamulce: z przodu tarczowe, z tyłu bębnowe

Nadwozie: samonośne, dwudrzwiowe, dwumiejscowe typu cabriolet

Wymiary: długość 4010 mm, szerokość 1694 mm, wysokość 1320 mm

Rozstaw osi: 2330 mm

Rozstaw kół: przód 1260 mm, tył 1330 mm

Ogumienie: 205/65 R 15V

Pojemność bagażnika: 250 l

Pojemność zbiornika paliwa: 51 l

Masa własna: 1090 kg

Przyśpieszenie 0 – 100 km/h: 5,9 s

Prędkość maksymalna: 215 km/h

Zużycie paliwa: 11 l/100 km

 

 

 

 

W 1992 roku Rover Group, będący właścicielem historycznej marki MG postanowił wskrzesić legendę brytyjskiej motoryzacji. Stało się to dokładnie trzydzieści lat po premierze modelu MG B. W ten sposób powstała nowa wersja klasycznego pojazdu. Samochód został zaprezentowany w 1992 roku podczas imprezy Birmingham Motor Show i w zamierzeniu miał powstać w krótkiej limitowanej serii 2000 egzemplarzy. Prawie cała produkcja została skierowana na wewnętrzny rynek brytyjski.

MG RV8 został poddany tylko niewielkim zmianom w stosunku do pierwowzoru, w zakresie jaki wymuszały przepisy lat 90 – tych. Dotyczyło to zarówno nadwozia jak i elementów mechanicznych. Zastosowany jednak potężny silnik V8 sprawiał, że samochód miał doskonałe osiągi, przewyższające znacznie modele wcześniejszych generacji.

Model ten stał się zapowiedzią odrodzenia słynnej marki oraz utorował drogę dla następnych pojazdów, które wkrótce pojawiły się na rynku. Co więcej, stanowił zapowiedź nowego podejścia do produktów firmowanych marką MG jako samodzielnych, zaprojektowanych od podstaw modeli, a nie tylko usportowionych odmian pojazdów znanych pod innymi nazwami.