Nissan Cedric 30

 

1960 – 1961

 

( J )



 

 

Lata produkcji

Model

Silnik

Pojem-

ność skokowa

Moc

KM

Nadwozie

Wielkość produkcji

1960-61

30 - 1500

R4

1488 cm3

77

Sedan

 

1961

30 - 1800

R4

1883 cm3

88

 

 

 

Szczegółowe dane techniczne:

Nissan Cedric 30 1500 / 1900

 

Silnik: rzędowy, czterocylindrowy z wałkiem rozrządu w korpusie

Średnica cylindra ´ skok tłoka:  80 mm ´ 74 mm / 85 mm ´ 83 mm

Pojemność skokowa: 1488 cm3 / 1883 cm3

Moc maksymalna: 77 KM przy 5000 obr/min / 88 KM przy 4800 obr/min ( SAE )

Maksymalny moment obrotowy: 134 Nm przy 3200 obr/min / 153 Nm przy 3200 obr/min

Stopień sprężania: 8:1

Układ zasilania: dwukanałowy gaźnik dolnossący

Układ napędowy: skrzynia biegów manualna o czterech przełożeniach z synchronizacją II, III i IV biegu, napęd przenoszony na koła tylne

Struktura nośna: b.d

Zawieszenie przednie: b.d

Zawieszenie tylne: b.d

Hamulce: bębnowe z przodu i z tyłu

Nadwozie: czterodrzwiowy sześciomiejscowy sedan

Wymiary: długość 4410 mm / 4510 mm, szerokość 1680 mm, wysokość 1510 mm

Rozstaw osi: 2530 mm / 2630 mm

Rozstaw kół: przód 1338 mm, tył 1373 mm

Masa własna: 1180 kg / 1240 kg

Przyśpieszenie 0 – 100 km/h: b.d

Prędkość maksymalna: 130 km/h / 140 km/h

Zużycie paliwa: b.d

 

 

 

 

W rok po prezentacji modelu Bluebird Nissan wdrożył do produkcji nowy samochód - Cedric. Miał on konkurować w klasie pojazdów zdominowanych przez Toyotę Crown czy Prince Skyline. Pod względem technicznym i stylistycznym Cedric był typowym przedstawicielem japońskiej produkcji przełomu lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych, chociaż część konkurencji mogła się pochwalić ciekawszymi i nowocześniejszymi nadwoziami. Samochód w zasadzie wyróżniał się jedynie pionowym usytuowaniem podwójnych przednich reflektorów.

W swej pierwszej wersji określanej serią 30 Cedric oferowany był jedynie z jednym rodzajem nadwozia jako czterodrzwiowy sedan, ale za to z dwoma różnymi silnikami o pojemnościach 1,5 l oraz 1,9 l.

Nowy Nissan Cedric 1500 w 1960 roku kosztował 1 015 000 jenów, mniej niż Prince, ale więcej niż Toyota Crown. W swej pierwszej wersji był produkowany przez dwa lata, po czym zastąpiła go seria 31.

Nissan Cedric 30 zapoczątkował długą, trwającą do dziś linię rozwojową tego modelu. Na niektórych rynkach oferowany był również pod marką Datsun.