Plymouth Volare

 

1976 – 1980

 

( USA )

 

 

 

 

Lata produkcji

Model

Silnik

Pojem-

ność skokowa

Moc

KM

Nadwozie

Wielkość produkcji

1976-80

225 California

R6

3678 cm3

90

Sedan, coupe, kombi

1 036 477

1976-77

225

R6

3678 cm3

100

1978-79

225

R6

3678 cm3

110

1976

318

V8

5210 cm3

150

1976

318 California

V8

5210 cm3

140

1977

318

V8

5210 cm3

145

1977

318 California

V8

5210 cm3

135

1978-79

318

V8

5210 cm3

140

1978-80

318 California

V8

5210 cm3

155

1980

318

V8

5210 cm3

120

1976

360

V8

5898 cm3

170

1976

360 HP

V8

5898 cm3

220

1977-79

360

V8

5898 cm3

155

1978-79

360 California

V8

5898 cm3

160

1980

360

V8

5898 cm3

185

 

Szczegółowe dane techniczne:

Plymouth Volare 225 ( 78-79 ) 360 ( 77-79 ) 360 ( 76 )

 

Silnik: rzędowy, sześciocylindrowy, górnozaworowy typu Slant Six / V8 górnozaworowy / V8 górnozaworowy

Średnica cylindra ´ skok tłoka: 86,4 mm ´ 104,6 mm / 101,6 mm ´ 90,9 mm / 101,6 mm ´ 90,9 mm

Pojemność skokowa: 3678 cm3 / 5898 cm3 / 5898 cm3

Moc maksymalna: 110 KM przy 3600 obr/min / 155 KM przy 3600 obr/min / 170 KM przy 4000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 244 Nm przy 2000 obr/min / 366 Nm przy 2400 obr/min / 380 Nm przy 2400 obr/min

Stopień sprężania: 8,4:1 / 8,5:1 / 8,5:1

Układ zasilania: gaźnik dwugardzielowy Carter

Układ napędowy: ręczna skrzynia biegów o trzech / czterech przełożeniach lub automatyczna Torqueflite o trzech przełożeniach

Struktura nośna: nadwozie samonośne

Zawieszenie przednie: niezależne z drążkami skrętnymi

Zawieszenie tylne:  sztywna oś napędowa ze wzdłużnymi resorami piórowymi

Hamulce: tarczowe z przodu, bębnowe z tyłu

Nadwozie: dwu lub czterodrzwiowe sedan lub coupe, bądź pięciodrzwiowe uniwersalne kombi

Wymiary: długość 5110 mm ( coupe 5010 mm ), szerokość 1850 mm, wysokość 1390 mm ( coupe 1350 mm )

Rozstaw osi: 2860 mm, coupe 2750 mm

Rozstaw kół: b.d

Masa własna: sedan 1485 kg / 1595 kg / 1595 kg

Przyśpieszenie 0 – 100 km/h: 14,3 s / 10,8 s / 9,8 s

Prędkość maksymalna: 156 km/h / 175 km/h / 182 km/h

Zużycie paliwa: 13,5 l/100 km / 16,4 l/100 km / 16,4 l/100 km

 

 

 

 

Plymouth Volare był odpowiednikiem modelu Aspen z gamy Dodge. Samochody różniły się jedynie odmiennie ukształtowanymi szczegółami karoserii. Produkowane były w całej gamie nadwoziowej: sedan, coupe i obowiązkowo odmiana uniwersalna kombi.

Sprzedaż samochodu Volare w kolejnych latach kształtowała się następująco: 1976 – 255 008 sztuk, 1977 – 327 739 sztuk, 1978 – 217 795 sztuk, 1979 – 178 819 sztuk, 1980 – 57 116 sztuk. Plymouth sprzedawał się lepiej niż bliźniaczy Dodge Aspen, ale też w założeniu był to pojazd tańszy, reprezentujący niższą klasę.

Modele Volare i Aspen zwane serią F – body zostały zastąpione przez serię K ( Dodge Aries i Plymouth Reliant ) wyposażoną w przedni napęd.

W drugiej połowie lat siedemdziesiątych na bazie serii F koncern Chryslera produkował także modele pochodne, o bardziej luksusowym charakterze: Chrysler Le baron i Dodge Diplomat.