Suzuki Cappuccino

 

1992 – 1998

 

( J )



 

 

Lata produkcji

Model

Silnik

Pojem-

ność skokowa

Moc

KM

Nadwozie

Wielkość produkcji

1992-98

Cappuccino

R3

657 cm3

64

cabriolet

 

20 000

 

 

Szczegółowe dane techniczne:

 

Silnik: rzędowy trzycylindrowy z dwoma wałkami rozrządu w głowicy

Średnica cylindra ´ skok tłoka: 65 mm ´ 66 mm

Pojemność skokowa: 657 cm3

Moc maksymalna: 64 KM przy 6500 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: 85 Nm przy 4000 obr/min

Stopień sprężania: 8,3:1

Układ zasilania: elektroniczny wtrysk paliwa z turbodoładowaniem, cztery zawory na cylinder

Układ napędowy: skrzynia biegów ręczna o pięciu przełożeniach, napęd przenoszony na koła tylne

Struktura nośna: nadwozie samonośne

Zawieszenie przednie: niezależne z wahaczem poprzecznym i sprężynami śrubowymi

Zawieszenie tylne: jw.

Hamulce: tarczowe z przodu i z tyłu, na życzenie system ABS

Nadwozie: dwudrzwiowe dwumiejscowe typu cabriolet

Wymiary: długość 3295 mm, szerokość 1395 mm, wysokość 1185 mm

Rozstaw osi: 2060 mm

Rozstaw kół: przód i tył 1210 mm

Masa własna: 700 kg

Przyśpieszenie 0 – 100 km/h: 8,0 s

Prędkość maksymalna: 140 km/h

Zużycie paliwa: 7,0 l/100 km

 

 

 

 

Moda na otwarte samochody sportowe zapoczątkowana na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych nie ominęła również Japonii. Zgodnie ze specyfiką rodzimego rynku japońscy producenci musieli zaoferować takie pojazdy w segmencie aut najmniejszych. Podczas Tokyo Motor Show w 1991 roku takie modele przedstawiły równocześnie Honda i Suzuki.

Cabriolet zaproponowany przez Suzuki nazwano Cappuccino i wdrożono do limitowanej produkcji w roku następnym. Mechanicznie samochód oparty był na modelu Alto. Trzycylindrowy silnik o czterech zaworach przypadających na każdy cylinder wyposażono w nowoczesne rozwiązania konstrukcyjne - elektroniczny wtrysk paliwa i turbodoładowanie, dzięki czemu osiągał moc 64 KM. Pozwalało to na uzyskanie prędkości maksymalnej 140 km/h oraz błyskotliwego przyspieszenia wynoszącego około osiem sekund.

Cappuccino oferowany był wyłącznie na rynku japońskim. Kupujących nie odstraszała wysoka cena, kusiła za to elegancka sylwetka i osiągi. Do 1998 roku wyprodukowano ogółem 20 000 sztuk tego modelu.